تاریخچه زیمنس

مقدمه

تاریخچه شرکت زیمنس سرشار از فراز و نشیب هایی است که هر شرکتی نمی تواند در این تلاطم ها دوام آورد و این یکی از تفاوت های آشکار زیمنس با شرکت های مشابه خود در زمینه اتوماسیون صنعتی است.

شرکتی که زمانی به عنوان یک استارت آپ در حیاط پشتی برلین در سال 1847 آغاز شد، اکنون یکی از مشهورترین برندهای جهانی آلمان است. هنگامی که زیمنس تأسیس شد، با ایجاد انقلابی در ارتباطات با نوع جدیدی از دستگاه تلگراف اشاره گر که خود ابداع کرده بود، سهم مهمی در جهانی شدن ارتباطات داشت. زیمنس در طول 175 سال از تاسیس خود، تلاش کرده است تا زندگی روزمره مردم را با فناوری بهبود بخشد. اما به طور خاص، بهبود امور روزمره مردم دنیا به معنای مواردی مانند پیشرفت فناوری های پزشکی، ابداع حمل و نقل پایدار، کارآمدتر کردن ساختمان ها و دیجیتالی کردن خطوط تولید است. مراقبت های پزشکی بهتر، پایداری، مدیریت هوشمند منابع – و در نهایت، کیفیت زندگی بهتر مهمترین اهداف زیمنس هستند.

تاریخچه شرکت زیمنس

شرکت صنعتی زیمنس (SIEMENS) توسط فردی به نام ورنر فون زیمنس در سال ۱۸۴۷ میلادی تاسیس شد. این شرکت کار خود را با ساخت دستگاه پوینتر تلگراف آغاز کرد. شرکت زیمنس با مشارکت یک طراح مکانیک به نام یوهان هالسکه و با نام تجاری زیمنس هالسکه، در پایتخت آلمان( شهر برلین) شروع به فعالیت کرد.

ساخت، تعمیر و نگهداری از خطوط تلگراف روسیه، شروعی بر پروژه‌های مهم زیمنس بود و سبب شهرت آن شرکت شد. پس از آن، این شرکت تولید و اجرای کابل­های زیر دریا را از اهداف خود عنوان کرد. با وجود کارشکنی‌­ها، زیمنس موفق شد در سال ۱۸۷۵ نخستین پروژه کابل کشی زیر دریا را به اتمام رساند. این پروژه خطوط تلگراف ایرلند و آمریکا را به هم متصل کرد.

ورنر فون زیمنس و یوهان گئورگ هالسکه

هر یک از قراردادهای منعقد شده، سبب شد که این شرکت در زمینه برق و مخابرات بیشتر مطرح شود. این شهرت، به دریافت سفارشات بیشتر منجر شد. این شرکت در سال ۱۸۷۵ اولین ژنراتور برق فشار قوی خود را به بازار عرضه کرد. زیمنس با خرید انواع شرکت‌ها در زمینه ساخت و بهره­ برداری نیروگاه، به یک حریف بسیار بزرگ برای سایر رقبا تبدیل شد.

جنگ جهانی اول که آغاز شد، شرکت زیمنس نیز مانند سایر شرکت­های آلمانی، به عرصه تولیدات نظامی وارد شد. در این جنگ، زیمنس تولید تجهیزات برق و الکترونیک و سایر تجهیزات نظامی را در دستور کار خود قرار داد. این تجهیزات، قطعات سلاح­ها، موتور هواپیما و خودرو را شامل می­شدند.

پس از پایان جنگ مطابق با توافق­نامه ورسای، این شرکت۴۰ درصد از سرمایه و امتیازهای خود را از دست داد. شرکت زیمنس در سال ۱۹۲۴ یک شرکت به نام RGS را خریداری کرد و به حوزه تجهیزات پزشکی نیز ورود کرد.

در زمان جنگ دوم جهانی، این شرکت مجددا تولید تجهیزات نظامی را شروع کرد. در این جنگ نیز فعالیت خود را به تجهیزات الکتریکی محدود نکرد. پس از جنگ، بیشتر دارایی­های این شرکت را روسیه و سایر کشورها به عنوان جبران خسارت، به غنیمت بردند. پس از آن اغلب پتنت­ ها و علائم تجاری زیمنس، لغو و ۸۰ درصد از سرمایه­ های خود را از دست داد.

پس از جنگ و با لغو تدریجی محدودیت­ها، این شرکت مجددا نمایندگی­ های خود را تاسیس و یا نوسازی کرد. زیمنس، اولین سیستم کنترلی با نام سیماتیک را در سال ۱۹۵۴ به بازار پردازنده­ ها عرضه کرد. تا قبل از این، این بازار که قبلا زیر سلطه شرکتIBM  آمریکا بود. در سال ۱۹۶۶، این شرکت، زیرمجموعه­ های خود را ادغام کرد و نام SIEMENS را ثبت کرد.

این شرکت در سال۲۰۲۰ و با توجه به تغییرات بازار، ساختار خود را اصلاح کرد. در این اصلاح ساختار، سه شرکتSiemens AG،Siemens Energy و Siemens Healthineer  به وجود آمد.

محصولات زیمنس در ایران، شامل موارد زیر می­باشد:

  • پی ال سی، کارت­های پی ال سی و نمایشگرهای صنعتی (اتوماسیون صنعتی)
  • کلیدهای هوایی، کلیدهای حرارتی، کنتاکتورها، کلیدهای اتوماتیک، و غیره (قطعات فشار ضعیف)
  • سافت­ها، درایورها و انواع موتورهای الکتریکی
  • رله حفاظتی

رویدادهای شرکت زیمنس

آغاز به کار شرکت  زیمنس در سال 1847

در سال 1847 ورنر فون زیمنس با سی سال سن، شرکت زیمنس را با طراحی پوینتر تلگراف، پایه­ گذاری کرد. این فرد نخبه، ایده توسعه دستگاه تلگراف الکتریکی ویتستون و فاترگیل کوک را پیاده سازی کرد.  

زیمنس با همراهی یوهان گئورگ هالسکه مکانیک، شرکت تولید تلگراف “Telegraphen-Bauanstalt von Siemens & Halske” را بنا کرد. این شرکت برای طراحی و تولید دستگاه جدید، تاسیس شده بود. این شرکت با 10 نفر نیروی کار و در سال 1847 در شهر برلین کار خود را آغاز کرد.

اولین قرارداد در سال­های 1848 تا  1853

این شرکت نوپا در سال 1848، قرارداد اولین خطوط تلگراف راه دور در اروپا را ثبت و امضا کرد. طول خط دور اروپا 670 کیلومتر بود. اکثر طول این خط در زیر زمین قرار داشت و در فوریه 1849 برلین را به فرانکفورت متصل ­نمود. در مارس همان سال، فردریش ویلهلم چهارم در آلمان به تخت امپراتوری نشست.

به لطف همین فناوری، رویدادهای شهر فرانکفورت در یک ساعت به برلین مخابره می­شد.

تاسیس شبکه تلگراف دولتی در روسیه پس از سال 1853

روسیه در سال 1853، قرارداد ساخت خط تلگراف از لهستان تا روسیه را با زیمنس و هالسکه به امضا رساند. بعد از اتمام این خط، شرکت زیمنس سفارش­های بیشتری را دریافت کرد. این شرکت، یک دفتر را با ریاست کارل فون زیمنس در شهر سن پترزبورگ تاسیس کرد. پس از تاسیس این دفتر، شرکت زیمنس یک پروژه 9000 کیلومتری را برای شبکه تلگراف دولتی روسیه شروع کرد.

دو سال پس از آن، این شرکت خدمات تعمیر و نگهداری خطوط تلگراف روسیه را نیز به عهده گرفت.

حضور در انگلستان از سال 1855

زیمنس و هالسکه، جذب بازارهای خارجی جدید را نیز مد نظر قرار دادند. سه سال پس از افتتاح این شرکت، یک دفتر فروش در کشور انگلستان تاسیس شد. این دفتر را ویلیام زیمنس، برادر کوچک­تر موسس این شرکت اداره می­نمود. هدف این شعبه، عمدتاً معطوف به حوزه کابل‌های زیر دریا بود.

برای عدم وابستگی به تامین کنندگان قطعات در انگلیس، این شرکت خط تولید کابل خود را در Woolwich راه ­اندازی کرد.

عرضه سهام در سال 1858

ایجاد انگیزه و حفظ کارکنان زبردست، سبب شد که زیمنس طرح سهیم بودن اعضای شرکت در سود را مطرح کند. از سال 1866، مدیران این شرکت موفقیت های تجاری را از طریق پاداش سهام شرکت تجربه کردند.

کشف دینامو الکتریک در سال 1866

در سال 1866، زیمنس با اتکا بر کار مایکل فارادی، دینامو الکتریک را کشف کرد. این کشف آغازی برای ساخت ژنراتورهای الکتریکی پیشرفته با ابعاد بزرگ بود. آقای زیمنس بر خلاف سایر محققان، بُعد اقتصادی اختراع خود را نیز در نظر گرفت. او در سال 1867، حق مالکیت اختراع خود را ثبت رسمی کرد.

خط تلگراف هند تا اروپا در سال 1868

زیمنس و هالسکه در سال 1868، پروژه­ای عظیم را آغاز کردند که از هر نظر به سرمایه زیادی احتیاج داشت. پیش از شروع این پروژه، مذاکرات طولانی شده بود اما، برادران زیمنس از چند ملیتی بودن شرکت خود استفاده کردند. ویلیام در انگلستان، ورنر درآلمان، کارل در روسیه و والتر در ایران، روند مذاکرات را مدیریت می­کردند.

ساخت این خط را شرکت تلگراف هند و اروپا بر عهده گرفته بود و از روسیه شروع شد. این پروژه در سه فاز از مرز پروس و روسیه، تا تهران انجام شد. برای بخش اول این پروژه از لندن تا مرز پروس و روسیه، از خطوط قبلی نیز استفاده می­شد.

مزایای جمعی شرکت در سال 1872

اکتبر سال 1872، بیست و پنجمین سالگرد تاسیس زیمنس و هالسکه بود. در این ماه، آقای زیمنس صندوق بازنشستگی برای بیوه‌ها و یتیمان کارمندان شرکت را ایجاد کرد. با این صندوق، اعضای شرکت بر اساس میزان اشتغال، مستحق دریافت مستمری بودند. در آن زمان تنها چند شرکت‌ دارای چنین مزایایی بودند. این صندوق انگیزه بالایی برای ماندگاری کارکنان ماهر به وجود می­آورد.

کابل کشی زیر آب در 1874

زیمنس از تولید کابل برای زیر دریا و بین قاره­ای برای بدست آوردن بازار جدید و پرسود، حمایت قاطعانه کرد. پیش از آن سه کابل تلگرافی بین اروپا و آمریکا وجود داشت و در انحصار جان پندر کارآفرین انگلیسی بود. برای از بین بردن این انحصار، برادران زیمنس شرکت Direct United States Cable Co Ltd را راه ­اندازی کردند.

این شرکت، یک شرکت حامی پروژه بزرگ و جدیدشان بود و در سال 1873 افتتاح شد.

انتقال تجارت به جانشینان در سال 1890

در سن 74 سالگی، آقای زیمنس از مدیریت شرکت زیمنس بازنشسته شد. این شرکت از ساختار تضامنی بودن، به یک شرکت با مسئولیت محدود تبدیل شد. برادر کوچک­ او یعنی کارل، و پسرانش آرنولد و ویلهلم، عهده­ دار مسئولیت توسعه شرکت شدند. ورنر فون زیمنس در تاریخ 6 دسامبر 1892 چند روز پیش از تولد 76 سالگی خود، از دنیا رفت.

طراحی و ساخت اولین نیروگاه در سال 1894

تعداد معادن طلا ، رشد شهرها و جوامع در کشورآفریقای جنوبی، سبب افزایش مصرف نیروی برق در این کشور شد. بنابراین، بخش آفریقای جنوبی زیمنس و هالسکه در سال 1895 افتتاح شد و در ژوهانسبورگ مستقر شد. افتتاح این شعبه منجر به دریافت تعداد زیادی سفارش شد.

تاریخچه زیمنس

افتتاح زیمنس شوکرت ورک در سال 1903

در سال 1873، شخصی به نام زیگموند شوکرت یک کارگاه مهندسی را در شهر نورنبرگ آلمان راه اندازی کرد. این شرکت با نام تجاری Elektrizitäts-Aktiengesellschaft vorm. Schuckert & Co  (به اختصار EAG )، فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت EAG در تکنولوژی برق با جریان بالا پیشرو بود.

تا سال 1900، این شرکت تعداد 120 نیروگاه برق در اروپا راه ­اندازی کرد. اما سرمایه لازم برای ساخت و بهره برداری از این نیروگاه­ ها، فراتر از منابع مالی و اعتباری این شرکت بود.

شهر زیمنس در سال 1914

در سال 1885، تجارت فشار قوی رشد چشمگیری را تجربه کرد. این توسعه، منجر به رشد شرکت زیمنس و هالسکه شد. به همین دلیل، این شرکت خطوط تولید خود را گسترش داد. اما وجود تعداد زیاد ساختمان‌ها در اطراف محل شرکت، توسعه در برلین را دچار مشکل کرد.

کارل فردریش فون زیمنس، فعالیت­های شرکت را به مهندسی در برق محدود کرد. اما در اواسط دهه 1920، این شرکت مجددا جزو پنج شرکت پیشرو در مهندسی برق، در سراسر دنیا شد.

زیمنس در ایران

زیمنس در سال 1295 هجری شمسی (1916 میلادی) برای اولین بار وارد ایران شد. اولین قرار داد زیمنس با ایران، در زمینه فروش تجهیزات مخابراتی بوده است. شرکت زیمنس طیف گسترده ای از محصولات را در بخش های مختلف صنعت عرضه می کند. در حال حاضر انواع مختلفی از تجهیزات زیمنس در بازار ایران عرضه می شوند که عبارتند از:

 

افتتاح شرکت تولید لامپ  OSRAM در سال 1919

عدم توسعه یافتگی فناوری و جنگ جهانی اول، سبب شد که بازارهای بین‌المللی برای زیمنس از دست برود. به همین دلیل، تولیدکنندگان بزرگ لامپ‌ در آلمان، تولید مقرون ‌به ‌صرفه و افزایش رقابت­ پذیری‌ را در اتحاد کارکنان می­دیدند. اتحاد شرکت زیمنس و اُسرام در 1 ژوئیه 1919 تشکیل شد. 40 درصد از این اتحاد، سهم شرکت زیمنس بود.

آغاز شبکه­ های تلفن در اروپا از سال 1922

اولین مرکز تلفن آلمان، در شهر برلین و در سال 1881 شروع به فعالیت کرد. در سال­های پس از آن، تلفن به عنوان وسیله ارتباطی اهمیت بالایی پیدا کرد. در سال1900، علاوه بر شبکه­ های محلی، تماس­های راه دور نیز کار خود را آغاز کردند. حداکثر برد مسافتی این تجهیزات، 35 کیلومتر بود.

برای توسعه آن، تلاش­های این شرکت برای ارتقا کیفیت ارتباط از راه دور دو چندان شد. پژوهش­گران شرکت زیمنس، با استفاده از فیزیک­دانی به نام مایکل پوپین دامنه و کیفیت انتقال ارتباط را بهبود بخشیدند.

شروع به کار خط مونتاژ در سال 1924

در زمان جنگ جهانی اول ، ساده‌سازی فنی و سازمانی، کلید تولیدات صنعتی موثر معرفی شد. شرکت زیمنس با استاندارد کردن و تنظیم دوباره تولیدات لوازم خانگی و رادیو، به سوی افتتاح خط مونتاژ رفت. در این روش، تقسیم کار، استانداردسازی تمامی قطعات و اجزای آن و دقت در فرآیندهای تولید مد نظر قرار گرفت.

زیمنس در جنگ جهانی دوم

افتتاح زیمنس رینیگر ورکه در سال 1932

مهم­ترین رقیب شرکت زیمنس، شرکت فعال در زمینه فناوری و پزشکی Reiniger, Gebbert & Schall (RGS) بود. این شرکت در سال 1886 شروع به فعالیت کرد و دفتر مرکزی آن در ارلانگن آلمان قرار داشت. تا اواسط دهه1920، این شرکت بیشتر سهم بازار مراقبت­های بهداشتی و خصوصا دستگاه­های اشعه ایکس را در اختیار داشت.

در سال 1924، شرکت زیمنس، بیشتر سهام شرکت RGS را تحت اختیار خود گرفت.

زیمنس در ایران در سال 1937 (1316 هجری شمسی)

در سال 1316 هجری شمسی، شرکت زیمنس درخواست خود برای حضور در ایران را به شکل رسمی ثبت نمود. در این قرارداد، اجازه ورود این شرکت به صنایع نیروگاهی و همچنین تجهیزات فشار ضعیف صادر شد. به این شرکت، اجازه­های دیگری مانند تاسیس انبار کالا نیز داده شد.

زیمنس زیر سلطه رژیم نازی از سال 1933 تا 1945

صنعت برق کشور آلمان نیز مانند اقتصاد این کشور از قدرت­مند شدن نازی­ها، بهره مند شد. در آن زمان اقتصاد آلمان تا اتمام جنگ جهانی دوم، به رشدی قابل توجه دست یافت. این توسعه، کاملا بر اساس قراردادهای تسلیحاتی دولت بود. درآمد شرکت زیمنس به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت برق، از سال 1934 به شکل پیوسته افزایش یافت.

این درآمد در زمان جنگ جهانی دوم، اوج خود را تجربه کرد.

کارخانه زیمنس ویران شد

وضعیت شرکت در پایان جنگ جهانی در سال 1945

در پی فروپاشی نظام، سیاست و همچنین اقتصاد کشور آلمان در جنگ، کارخانه ­های شرکت زیمنس در شهر برلین بسته شد. حدودا نیمی از ساختمان‌ها و تأسیسات تولیدی این شرکت، در جنگ از بین رفت. پس از تسلیم شدن آلمان، تمامی دارایی های این شرکت به عنوان خسارت به دولت شوروی تعلق گرفت.

این تجهیزات شامل ماشین­ها، موجودی شرکت، بخش اعظم موجودی کالاها، اسناد فنی و نقشه‌های طراحی شده می­شد.

پس از جنگ دوم جهانی از سال 1945 تا 1949

غیر متمرکز بودن ساختار این شرکت در مراحل اولیه، از عللی بود که زیمنس توانست پس از جنگ بازسازی شود. با شروع سال 1945، “مدیریت های گروهی” از قبل و توسط هیئت مدیره شروع شده بود. این نحوه مدیریت، حدودا 20 مدیر با اختیارات کامل در نمایندگی را شامل می­شد.

این مدیران به پایگاه­های مختلف این شرکت در غرب و جنوب آلمان منقل شدند تا وظایف شرکت را انجام دهند.

مشارکت در کسب و کار از سال 1953

در شروع دهه 1950 مدیریت زیمنس، تمرکز بر تقویت زمینه‌های اصلی و سرمایه‌گذاری در خطوط زود بازده را آغاز کرد. اما نیروهای متفقین در سال‌های بعد از جنگ، ممنوعیت پژوهش­ داشتند. بنابراین، شرکت‌های فناور،گزینه‌های محدودی را برای تحقیق و توسعه پیش روی خود داشتند.

اما در سال 1953، پژوهش­گران این شرکت به تکنیک ویژه­ای­ برای ساخت سیلیکون بسیار خالص در نیمه هادی­ها پی بردند. آن­ها به سرعت این تحقیقات را ثبت کردند.

شروع فعالیت شرکت زیمنس Electrogeräte AG در سال 1957

در زمان بازسازی کشور آلمان، ماشین‌های لباسشویی، یخچال‌ها، رادیو و تلویزیون نماد رونق روزافزون اقتصاد این کشور شده بودند. در کشاکش معجزه­های اقتصادی در دهه‌های 1950 و1960، جرقه تقاضای بالا برای دریافت کالاهای مصرفی زده شد. شرکت زیمنس از ابتدای این قرن در پی ایجاد آن بود.

در سال 1957، زیمنس تصمیم گرفت بخش­های لوازم خانگی و الکترونیکی خود را با هم ادغام کند.

لوازم خانگی زیمنس

سهام برای کارکنان در سال 1969

توانمندی نیروهای کار جهت سهیم بودن در موفقیت­های شرکت، سُنتی طولانی مدت در شرکت زیمنس است. کارمندان این شرکت در اوایل سال 1858 و برای نخستین بار از این اشتراک بهره ­مند شدند. این مورد از دهه 1860 به شکل سیستماتیک گسترد شد. جنگ جهانی دوم سبب وقفه در آن شد اما، شرکت زیمنس در سال 1951 مجدداً “پاداش موفقیت” را معرفی نمود.

سیستماتیک مکان ­های بین­ المللی در دهه 1960

شرکت زیمنس نمی­توانست به شکل طولانی از بازارهای جهانی به عنوان صادرات و یا تأسیس شرکت­های بین المللی بهره ­مند شود. بنابراین، در سال 1960 این شرکت برای دستیابی به اهداف جهانی خود، تاسیسات تولیدی در خارج از آلمان راه ­اندازی کرد. تمرکز عمده این شرکت بر اروپای غربی بود.

اما به سرعت به پایگاه ­های زیمنس در خارج از کشور آلمان افزوده شد.

شروع پروژه MEGA در سال 1984

در اواسط دهه1980میلادی شرکت زیمنس مانند تمامی صنایع نیمه هادی در اروپا، از رقابت جا مانده بود. همان جایی که شرکت­های آمریکایی و ژاپنی تسلط بالایی داشتند. برای جبران این تاخیر، زیمنس تصمیم گرفت تا دست به کاری بزرگ بزند. هدف این بود که زیمنس با فیلیپس و حمایت دولت، در پنج سال بر بازار جهانی تراشه ­ها مسلط شود.

کارخانه زیمنس

برنامه ده نقطه­ ای شامل خرید، همکاری، فروش و بستن درسال 1998

در سال 1998، ارائه یک برنامه ده نقطه­ ای توسط رئیس و مدیرعامل، نقطه عطفی را در تاریخ زیمنس رقم زد. این شرکت از سال 1997 به بعد با موانع متعددی مواجه بود. مشکلات اقتصادی جنوب شرق آسیا، تاخیر داشتن تحویل تجهیزات راه­آهن و کاهش سود تجهیزات نیروگاهی از عمده این مشکلات بود.

قضاوت­ های اشتباه بازار تلفن همراه و همچنین نابودی بازار نیمه هادی ­ها، سبب شد سهام زیمنس از بورس DAX  جا بماند.

 

گروه مهندسی پزشکی زیمنس

تبدیل ترندجهانی به محرک­های تجاری در سال 2005

آقای کلاوس کلاینفلد، در ژانویه سال 2005 ریاست هیئت مدیره زیمنس را بر عهده گرفت. کلاینفلد نسبت به سودآوری­های برنامه ریزی شده برای سال 2006 دید مثبتی داشت. او سه ستون انرژی، زیرساخت­ها و مراقبت­های بهداشتی را به عنوان اهداف تعیین کرد.

با این سه ستون، شرکت زیمنس می­توانست به آن­ها تکیه کند تا به وضعیت خود ثبات ببخشد. برای همین دلیل کلاینفلد، فعالیت­های این شرکت را بر این سه رویه بزرگ روز دنیا معطوف کرد.

ساختار جدید شرکت زیمنس

ساختار جدید شرکت در سال 2008

در سال 2005، کلاینفلد دستور داد تمرکز بر روند شهر نشینی، تغییرات جمعیت و آب و هوایی تغییر کند. این فرد به شرکت رویکرد جدیدی داد که زیمنس، سه سال پس از آن، در ساختار سازمانی خود لحاظ کرد. 10 گروه، با 15 بخش جایگزین شدند، و سایر مناطق نیز ترکیب شدند.

بخش صنعت بر مشتریان صنعتی، حمل و نقل و فناوری ساختمانی متمرکز بود. بخش اتوماسیون، درایوها، خدمات صنعتی، حمل و نقل و فناوری­های ساختمان زیمنس را با گروه­های Osram ادغام کرد.

چشم اندازی برای 2020 از سال 2014

در سال 2013، آقای جو کایزر مدیر سابق بخش مالی، به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت زیمنس انتخاب شد. او به همکاران خود در هیئت مدیره شرکت، برای توسعه برنامه بلند مدت ملحق شد. از زیمنس خواسته شد تا به شکل کامل بر زمینه­های رشد برق، اتوماسیون و دیجیتالی شدن تمرکز داشته باشد.

ساختار بخش­های قبلی تجزیه شد و تعداد آن­ها از 16 به 10 بخش به اضافه مراقبت­های بهداشتی کاهش پیدا کرد.

دورنمای فعالیت شرکت زیمنس

خرید سهام  Dresser-Randدر سال 2015

یکی از هدف­های “Vision 2020”، توسعه شرکت زیمنس در بازارهای جذاب و آینده­ دار بود. در سال 2014، این شرکت مبلغ 950 میلیون یورو را سرمایه­گذاری کرد تا بتواند سهام تجارت را بدست آورد. این سهام متعلق به شرکت رولز رویس در زمینه توربین­های گازی و کمپرسورهای هوا بود.

بنابراین زیمنس توانست موقعیت خود در صنعت پر رونق نفت و گاز و تولید و توزیع برق را تقویت کند. در ماه سپتامبر، شرکت زیمنس پیشنهاد خرید سهام شرکت آمریکایی Dresser-Rand را ارائه داد.

2020 چهره جدید زیمنس

با توجه به تغییرات در بازارهای جهانی، زیمنس مجددا تصمیم به اصلاح ساختار شرکت خود گرفت. این اصلاح منجر به مستقل شدن بخش­های انرژی و سلامت از یکدیگر شد. سه شرکت Siemens AG ، Siemens Energy و Siemens Healthineers  یک اکوسیستم قوی را زیر پرچم یک نام، تشکیل داده­اند.

این سه شرکت با تمرکز بر قسمت­های مربوط به خود، توسط نام زیمنس به هم پیوند خورده­اند.

خلاصه مطلب

وقتی با دقت به اطراف خود نگاه کنید می بینید که ، فناوری زیمنس در همه جا حضور دارد. ما با خودروهایی که با نرم‌افزار زیمنس طراحی شده‌اند، در کارخانه‌هایی که با اتوماسیون زیمنس کار می‌کنند رفت‌وآمد می‌کنیم. ما در ساختمان‌های هوشمندی کار می‌کنیم که ما را راحت و سالم نگه می‌دارند، و هوشمند سازی زیمنس در آن بکار گرفته شده است. ما با قطارهای زیمنس و هواپیماهایی که با استفاده از فناوری زیمنس قدرت گرفته اند، سفر می کنیم. ما به داروهای نجات‌دهنده‌ای که به لطف نوآوری‌ های زیمنس به سرعت وارد بازار شدند، تکیه می‌کنیم و تشخیص‌های حیاتی را از طریق توموگرافی کامپیوتری (CT) و اسکنرهای تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) ارائه کرده است، که امکان مراقبت سریع و دقیق را برای بیماران در سراسر جهان فراهم می‌کند.

یکی از وقایع تاریخی جالب زیمنس مربوط به سال 1868 است، زمانی که ورنر فون زیمنس شرکت را در اولین پروژه بزرگ خود، ساخت خط تلگراف هند و اروپایی، رهبری کرد. فناوری زیمنس دو قاره را به هم متصل کرد و امکان ارسال تلگرام از لندن به کلکته را به جای چند روز تنها در 28 دقیقه ممکن کرد. وقتی فناوری های آن زمان و شرایط خطرناک را در نظر بگیرید، این دستاورد قابل توجه بود. این خط از چندین کشور عبور کرد، تیم‌ها با شرایط آب و هوایی سخت مواجه بودند، راهزنان تجهیزات را می‌دزدند، و در تمام مدت تلاش می‌کردند تا نصب 70000 تیر تلگراف را در هزاران کیلومتر از زمین‌های نامناسب هماهنگ کنند.

هم اکنون زیمنس به ایجاد فناوری ها برای حل بزرگترین چالش‌های مشتریان خود ادامه می‌دهد، مانند شبکه راه‌آهن پرسرعت 2000 کیلومتری در مصر، که 60 شهر را به هم متصل کرده و 90 درصد از جمعیت مصر را از حضور خود منتفع می کند. با ساخت کارخانه هایی مانند دیجیتالی ترین و پایدارترین کارخانه خودروسازی مرسدس بنز در برلین. یا با ارائه سیستم‌های زیرساختی مانند اولین شهر پایدار اکسپو دبی در بیابان، معروف به منطقه 2020.

با نگاه به آینده، خواهیم دید که موج بعدی رشد و نوآوری برای مشتریان و جامعه ما از ترکیب دنیای واقعی و دیجیتال، با عرضه قدرت اینترنت اشیا (IoT) حاصل خواهد شد. این به صنایع این امکان را می‌دهد تا بهره‌وری را افزایش داده، سیستم‌های خود را کارآمدتر و طولانی‌تر اجرا کنند و با استفاده از منابع کمتر، کارهای بیشتری انجام دهند. شرکت زیمنس در حال حاضر روی سطح بعدی تحول دیجیتال کار میکند، و آن را فراجهان صنعتی می نامد. آنجا مکانی مجازی و همه جانبه خواهد بود که روش کار و نوآوری را تغییر خواهد داد.